Mesej Poyo dari Adialuze

Assalammualaikum w.b.t

Bismillahirrahmannirrahim ...

Thanks for those that have the time to come by to this blog whether accidentally or intentionally. Thanks a bunch!

As an introduction, I'm a wife and a daughter to a wonderful husband and family that ALLAH have lend me. Syukur, Alhamdulillah ... I'm truly feel bless always ... 24 by 7.

To be a writer one should have the gift to write ... That what 'they' say. But for me, I'm writing because I love to write. Gifted or not, I will continue to write as long as ALLAH gave me the ideas an inspirations to do so ...

I do apologize for any error or discomfort feeling that cause by my writing ...

Please drop your comment for a better me as a writer ... and please do comment in a civilize way cause I believe we all yearn for love and peace not hatred and war.

HAPPY READING ^_^

-Aidaluze-

Tuesday, August 6, 2013

Pembuka Kata

Assalammualaikum & Salam Sejahtera semua ...

Aku memang minat untuk menulis. Masa kecik-kecik dulu, aku suka meluahkan apa yang aku rasa dan segala imaginasi aku kat dalam buku nota kecik yang aku jadikan sebagai diari.

Nak beli diari yang betul-betul diari memang tak mampu la masa tu. Jadinya, buka nota yang sepatutnya digunakan untuk mencatit apa-apa nota berkaitan dengan pembelajaran, aku telah salahgunakan sebagai tempat aku meluah rasa.

Lepas je  PMR, masa nak sambung tingkatan 4, hajat dihati nak ambik kelas aliran Sastera. Tapi, mak tak bagi. Katanya susah nanti kalau nak cari kerja. Jadi, dalam keterpaksaan, aku terima je la kelas yang dah diagihkan oleh cikgu.

Kelas Sains Tulen menjadi pilihan cikgu untuk aku masa itu.  Memandangkan keputusan PMR aku boleh dikatakan agak ok, redha sajalah dengan pemilihan yang dah dibuat tu. Nasib baik SPM aku tak kantoi. Pandai tak pandai pun, lepaslah aku dengan pangkat 2 dan dapatlah aku menyambung belajar di bawah bumbung UiTM. Alhamdulillah. Berkat ikut cakap mak. Huhuhu ...

Sekarang, setelah bekerja dan hampir 10 tahun meninggalkan aktiviti-aktiviti cubaan mengarang novel dan cerpen aku sendiri, minat untuk menulis tiba-tiba muncul kembali. Walau kadang kala mood kelaut, tapi bila memikirkan yang sekarang aku ada banyak medium yang boleh digunakan untuk menjadi tempat aku berkongsi karya, semangat aku menjadi berkobar-kobar.

Harapan aku suatu hari nanti, sama jugak macam harapan-harapan penulis-penulis yang lain. Ingin melihat hasil tulisan aku yang tak mengikut skema dewan bahasa dan pustaka ni menjadi sebuah novel yang nampak dari segi visualnya. Bukan hanya sekadar virtual.

Apapun, as a beginning, aku harap semoga segala hasil penulisan aku di sini dapat dinikmati dan dihayati dengan sebaik-baiknya .. InsyaAllah. Segala kekurangan harap dapat diberi teguran secara membina dan jika ada kelebihan, mohon diterima seadanya. Happy reading everyone!!

No comments:

Post a Comment